Στάδια ανάπτυξης γλωσσικών ικανοτήτων (0-6 μηνών & 7-12 μηνών)
Τα παιδιά επιδεικνύουν τις γλωσσικές τους ικανότητές με το πέρασμα του χρόνου. Το κάθε παιδί ξεχωριστά, έχοντας την δικιά του μοναδική προσωπικότητα, εξελίσσει με τον δικό του μοναδικό ρυθμό τις γλωσσικές του ικανότητες. Ωστόσο, οι ερευνητές μέχρι σήμερα έχουν εξάγει κάποια χρήσιμα συμπεράσματα και στοιχεία αναφορικά με τους μέσους όρους των ηλικιών κατά τις οποίες...
Read moreΑυτισμός: Ορισμός, Διαγνωστικά κριτήρια, Επιδημιολογία
Ο αυτισμός είναι μία διάχυτη αναπτυξιακή η οποία ορίζεται αποκλειστικά στη βάση των ελλειμμάτων στις κοινωνικές αλληλεπιδράσεις, στην επικοινωνία, στην επαναληπτική και στερεοτυπική συμπεριφορά, όπως αυτός περιγράφεται από το DSM-4 (American Psychiatric Association, 1994). Βασικά κριτήρια για την Διάγνωση του Αυτισμού 1) Ποιοτική παρέκκλιση στην αμοιβαία κοινωνική συνδιαλλαγή. 2) Ποιοτική παρέκκλιση στη λεκτική και μη...
Read moreΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ-ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ (ΔΕΠ-Υ)
Ορισμός Η Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ), η οποία διεθνώς είναι γνωστή ως AttentionDeficitHyperactivityDisorder (AD/HD), αποτελεί μία από τις συχνότερα εμφανιζόμενες και διαγνωσκόμενες διαταραχές σε παιδιά σχολικής ηλικίας (Barkley, 1990). Μετά από ερευνητικές μελέτες επικράτησε η άποψη ότι η ΔΕΠΥ είναι οργανικής προέλευσης, στην οποία εμπλέκονται γενετικοί, ψυχολογικοί και κοινωνικοί παράγοντες και εµπεριέχει νοητικές...
Read moreΕιδική γλωσσική διαταραχή
Η Ειδική Γλωσσική Διαταραχή (ΕΓΔ) ή Εξελικτική Δυσφασία αποτελεί σοβαρή διαταραχή των γλωσσικών ικανοτήτων. Κύριο χαρακτηριστικό της είναι η σοβαρή καθυστέρηση στην ανάπτυξη του Λόγου και της Ομιλίας, στα πρώτα χρόνια της ζωής του παιδιού. Η διαταραχή, σύμφωνα με τις ενδείξεις, φαίνεται να είναι ήδη παρούσα από τον πρώτο χρόνο της ζωής του ατόμου. Παρ’...
Read more