Ψυχολόγος

ΔΕΛΟΓΙΑΝΝΗ ΠΕΝΗ

,

Η Πένη Δελογιάννη αποφοίτησε από το Πάντειο Πανεπιστήμιο ως Ψυχολόγος. Έπειτα εργάστηκε εθελοντικά σε Κέντρο ημέρας για εφήβους και νεαρούς ενήλικες με αυτισμό, ενώ ταυτόχρονα ήταν μέλος ερευνητικής επιτροπής για θέματα που αφορούν στο Διάχυτο Αναπτυξιακό Φάσμα.

Στην συνέχεια, εκπαιδεύτηκε στο Πρόγραμμα παρέμβασης και αποκατάστασης ειδικών μαθησιακών δυσκολιών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση της Ασημίνας Μαυροειδή. Έχει εργαστεί ως συνοδός ατόμων με αναπηρίες τόσο σε κατασκηνωτικά πλαίσια, όσο και ως συνοδός παράλληλης στήριξης σε ιδιωτικά αλλά και σε δημόσια σχολεία.

Στο παρελθόν έχει εργαστεί με παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες στα πλαίσια της αποκατάστασης τους ενώ ταυτόχρονα παρείχε υπηρεσίες συμβουλευτικής στις συνεργαζόμενες οικογένειες. Ακόμα, έχει εργαστεί σαν εμψυχώτρια δημιουργικού παιχνιδιού στα πλαίσια δημιουργικής απασχόλησης παιδιών κατ’ οίκον.

Έχει παρακολουθήσει πληθώρα σεμιναρίων και συνεδρίων διαφόρων θεματικών με στόχο την συνεχή γνώση και εξέλιξη της τόσο σε επαγγελματικά όσο και σε προσωπικά. Έχει εμπειρία στην οργάνωση και τον συντονισμό βιωματικών εργαστηρίων σε ιδιωτικά πλαίσια αλλά και στα πλαίσια παγκόσμιου συνεδρίου.

Τα τελευταία χρόνια εκπαιδεύεται ως Ψυχοθεραπεύτρια στο Ελληνικό Ινστιτούτο Δραματοθεραπείας και Παιγνιοθεραπείας »το Άθυρμα», έχοντας επιλέξει την παιγνιοθεραπευτική προσέγγιση. Σήμερα, εργάζεται σε ψυχοπαιδαγωγικά κέντρα στην Αθήνα, όπου παρέχει υπηρεσίες ψυχοθεραπείας, ψυχολογικής υποστήριξης σε παιδιά και νεαρούς ενήλικες, υπηρεσίες συντονισμού και εμψύχωσης ψυχοπαιδαγωγικών ομάδων καθώς και συμβουλευτική γονέων.

ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ ΣΟΦΙΑ

,

Η Σοφία Μιχαηλίδου σπούδασε Φιλοσοφία στα Γιάννενα, Ψυχολογία στην Αθήνα και τώρα ολοκληρώνει τις μεταπτυχιακές σπουδές της στην Ιατρική Σχολή, στο πρόγραμμα «Ψυχική Υγεία Παιδιών & Εφήβων». Τα πρώτα χρόνια εργάστηκε εθελοντικά στην «Εταιρεία Κοινωνικής Ψυχιατρικής & Ψυχικής Υγείας» όπου απέκτησε πολύτιμη εμπειρία στο «Κέντρο Ημέρας Follow Up» για ασθενείς που διαβιούν στην κοινότητα. Συμμετείχε σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα του Ιδρύματος Μποδοσάκη για τα δικαιώματα των ψυχικά ασθενών στα πλαίσια του οποίου εργάστηκε στο «Γραφείο Συνηγορίας». Από το 2015 εργάστηκε ως σχολική ψυχολόγος σε δημόσια σχολεία και από το 2017 στην ιδιωτική πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Όλα αυτά τα χρόνια εργάζεται ιδιωτικά ως ψυχοθεραπεύτρια παιδιών και εφήβων ενώ παράλληλα με τις ακαδημαϊκές της σπουδές παρακολουθεί το εκπαιδευτικό πρόγραμμα στο Κέντρο Ψυχαναλυτικών Ερευνών Αθήνας.

Η ψυχαναλυτική ψυχοθεραπεία είναι η πρακτική η οποία στηρίζεται στις βασικές ψυχαναλυτικές αρχές όπως τις ανέπτυξε ο Freud. Εστιάζει στις ασυνείδητες διεργασίες του ψυχισμού τις οποίες επεξεργάζεται μέσα από την ερμηνευτική του συμβολικού λόγου. Στα παιδιά αυτή η επεξεργασία γίνεται επιπλέον μέσα από το συμβολικό παιχνίδι. Αρχικά, δίνεται χώρος να εκφραστεί το σύμπτωμα ως μια μορφή εκδήλωσης του ασυνειδήτου, για να μπορέσει σε ένα δεύτερο χρόνο να αποκτήσει ένα προσωπικό νόημα. Αυτή η απόκτηση νοήματος μας επιτρέπει να αναγνωρίσουμε την ύπαρξη μιας βαθύτερης αιτίας, πέρα από τη φαινομενικά κοινή μορφή των συμπτωμάτων, καθώς και τη μοναδική αξία που έχει το κάθε-ένα συμπτώμα για το κάθε υποκείμενο ξεχωριστά. Η μετακίνηση των συμπτωμάτων προκύπτει εκ των υστέρων, ως αποτέλεσμα όλης αυτής της αναλυτικής εργασίας. Βασικές παράμετροι, λοιπόν, της ψυχαναλυτικής πρακτικής είναι ο σεβασμός στην υποκειμενικότητα, στην επιθυμία και στον χρόνο που το κάθε άτομο χρειάζεται για να διαχειριστεί τον ενδοψυχικό του πυρήνα.

ΒΑΡΒΑΡΑ ΑΥΓΙΚΟΥ

,

Η Βαρβάρα Αυγίκου είναι απόφοιτος του τμήματος ψυχολογίας του ΕΚΠΑ με άδεια ασκήσεως επαγγέλματος. Ολοκληρώνει τις μεταπτυχιακές σπουδές στην Ειδική Αγωγή στο πανεπιστήμιο Πατρών, και έχει ειδικευτεί στη διάγνωση δυσκολιών σε παιδιά και εφήβους μέσω της χορήγησης ψυχομετρικών και προβολικών εργαλείων (WISC-III, TAT/CAT,RORSCHAC TEST,MMPI,WAIS-III).

Στη διάρκεια των σπουδών της, παρείχε εθελοντικές υπηρεσίες στο Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Αττικής, εφαρμόζοντας το πρόγραμμα γνωστικής αποκατάστασης στη ψύχωση <<Μελέτη>> σε νεαρούς ενήλικες.
Στη συνέχεια εργάστηκε ως ψυχολόγος σε κέντρα υποδοχής μεταναστών, παρέχοντας ατομικές και ομαδικές συνεδρίες σε παιδιά και εφήβους με στόχο τη ψυχοκοινωνική υποστήριξή τους.
Τα τελευταία χρόνια εργάζεται με παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας καθώς και με εφήβους που εμφανίζουν συναισθηματικές , αγχώδεις και αναπτυξιακές διαταραχές.