Ψυχολόγος

ΜΑΡΙΑ ΠΟΥΡΝΑΡΑ

, ,

Η Μαρία Πουρνάρα είναι ψυχολόγος. Αποφοίτησε από το τμήμα ψυχολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και στα πλαίσια της πρακτικής της άσκησης εργάστηκε στο τμήμα Οικογενειακής Θεραπείας του Ψυχιατρικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης. Επιπλέον, από το 2014 έως το 2018 υπήρξε εθελοντικό μέλος της ομάδας του συλλόγου «Η ΛΑΜΨΗ», Σύλλογος Γονέων Παιδιών με Νεοπλασματικές Ασθένειες Βορείου Ελλάδας, παρέχοντας ψυχοκοινωνική υποστήριξη στα νοσηλευόμενα παιδιά. Από τον Οκτώβριο του 2018 εκπαιδεύεται στο θεραπευτικό και εκπαιδευτικό Ινστιτούτο «Αντίστιξη» στην Υπαρξιακή, Συστημική Ψυχοθεραπεία.

ΔΕΛΟΓΙΑΝΝΗ ΠΕΝΗ

,

Η Πένη Δελογιάννη αποφοίτησε από το Πάντειο Πανεπιστήμιο ως Ψυχολόγος. Έπειτα εργάστηκε εθελοντικά σε Κέντρο ημέρας για εφήβους και νεαρούς ενήλικες με αυτισμό, ενώ ταυτόχρονα ήταν μέλος ερευνητικής επιτροπής για θέματα που αφορούν στο Διάχυτο Αναπτυξιακό Φάσμα.

Στην συνέχεια, εκπαιδεύτηκε στο Πρόγραμμα παρέμβασης και αποκατάστασης ειδικών μαθησιακών δυσκολιών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση της Ασημίνας Μαυροειδή. Έχει εργαστεί ως συνοδός ατόμων με αναπηρίες τόσο σε κατασκηνωτικά πλαίσια, όσο και ως συνοδός παράλληλης στήριξης σε ιδιωτικά αλλά και σε δημόσια σχολεία.

Στο παρελθόν έχει εργαστεί με παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες στα πλαίσια της αποκατάστασης τους ενώ ταυτόχρονα παρείχε υπηρεσίες συμβουλευτικής στις συνεργαζόμενες οικογένειες. Ακόμα, έχει εργαστεί σαν εμψυχώτρια δημιουργικού παιχνιδιού στα πλαίσια δημιουργικής απασχόλησης παιδιών κατ’ οίκον.

Έχει παρακολουθήσει πληθώρα σεμιναρίων και συνεδρίων διαφόρων θεματικών με στόχο την συνεχή γνώση και εξέλιξη της τόσο σε επαγγελματικά όσο και σε προσωπικά. Έχει εμπειρία στην οργάνωση και τον συντονισμό βιωματικών εργαστηρίων σε ιδιωτικά πλαίσια αλλά και στα πλαίσια παγκόσμιου συνεδρίου.

Τα τελευταία χρόνια εκπαιδεύεται ως Ψυχοθεραπεύτρια στο Ελληνικό Ινστιτούτο Δραματοθεραπείας και Παιγνιοθεραπείας »το Άθυρμα», έχοντας επιλέξει την παιγνιοθεραπευτική προσέγγιση. Σήμερα, εργάζεται σε ψυχοπαιδαγωγικά κέντρα στην Αθήνα, όπου παρέχει υπηρεσίες ψυχοθεραπείας, ψυχολογικής υποστήριξης σε παιδιά και νεαρούς ενήλικες, υπηρεσίες συντονισμού και εμψύχωσης ψυχοπαιδαγωγικών ομάδων καθώς και συμβουλευτική γονέων.

ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ ΣΟΦΙΑ

,

Η Σοφία Μιχαηλίδου είναι ψυχολόγος- ψυχοθεραπεύτρια με μεταπτυχιακές σπουδές στην Ιατρική Σχολή Αθηνών. Εργάζεται ως ψυχολόγος στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και ιδιωτικά ως ψυχοθεραπεύτρια. Παράλληλα με τις ακαδημαϊκές της σπουδές όλα αυτά τα χρόνια εκπαιδεύεται ψυχαναλυτικά στο Κέντρο Ψυχαναλυτικών Ερευνών Αθήνας.

Η ψυχαναλυτική ψυχοθεραπεία είναι η κλινική πρακτική που στηρίζεται στις βασικές ψυχαναλυτικές αρχές όπως τις ανέπτυξε ο Freud. Εστιάζει στις ασυνείδητες διεργασίες του ψυχισμού, τις οποίες επεξεργάζεται μέσα από την ερμηνευτική του συμβολικού λόγου. Στα παιδιά αυτή η επεξεργασία γίνεται επιπλέον μέσα από το συμβολικό παιχνίδι.

Αρχικά, δίνεται χώρος να εκφραστεί το σύμπτωμα ως μια μορφή εκδήλωσης του ασυνειδήτου, για να μπορέσει σε ένα δεύτερο χρόνο να αποκτήσει ένα προσωπικό νόημα. Αυτή η απόκτηση νοήματος μας επιτρέπει να αναγνωρίσουμε την ύπαρξη μιας βαθύτερης αιτίας, πέρα από τη φαινομενικά κοινή μορφή των συμπτωμάτων, καθώς και τη μοναδική αξία που έχει το κάθε-ένα συμπτώμα για το κάθε υποκείμενο ξεχωριστά. Η μετακίνηση των συμπτωμάτων προκύπτει εκ των υστέρων, ως αποτέλεσμα όλης αυτής της αναλυτικής εργασίας.

Βασικές παράμετροι, λοιπόν, της ψυχαναλυτικής πρακτικής είναι ο σεβασμός στην υποκειμενικότητα, στην επιθυμία και στον χρόνο που το κάθε άτομο χρειάζεται για να διαχειριστεί τον ενδοψυχικό του πυρήνα.

ΒΑΡΒΑΡΑ ΑΥΓΙΚΟΥ

,

Η Βαρβάρα Αυγίκου είναι απόφοιτος του τμήματος ψυχολογίας του ΕΚΠΑ με άδεια ασκήσεως επαγγέλματος. Ολοκληρώνει τις μεταπτυχιακές σπουδές στην Ειδική Αγωγή στο πανεπιστήμιο Πατρών, και έχει ειδικευτεί στη διάγνωση δυσκολιών σε παιδιά και εφήβους μέσω της χορήγησης ψυχομετρικών και προβολικών εργαλείων (WISC-III, TAT/CAT,RORSCHAC TEST,MMPI,WAIS-III).

Στη διάρκεια των σπουδών της, παρείχε εθελοντικές υπηρεσίες στο Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Αττικής, εφαρμόζοντας το πρόγραμμα γνωστικής αποκατάστασης στη ψύχωση <<Μελέτη>> σε νεαρούς ενήλικες.
Στη συνέχεια εργάστηκε ως ψυχολόγος σε κέντρα υποδοχής μεταναστών, παρέχοντας ατομικές και ομαδικές συνεδρίες σε παιδιά και εφήβους με στόχο τη ψυχοκοινωνική υποστήριξή τους.
Τα τελευταία χρόνια εργάζεται με παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας καθώς και με εφήβους που εμφανίζουν συναισθηματικές , αγχώδεις και αναπτυξιακές διαταραχές.