Τυπική ανάπτυξη Λόγου και Ομιλίας
Ως τυπική ανάπτυξη του λόγου και της ομιλίας ενός παιδιού από τα 4 έως τα 5 έτη θεωρείται όταν είναι σε θέση να: Μετράει μέχρι το 10. Ονομάζει τουλάχιστον 4 χρώματα. Φτιάχνει φανταστικές ιστορίες. Χρησιμοποιεί προτάσεις με 4 έως 8 λέξεις. Απολαμβάνει τις ομοιοκαταληξίες, τους ρυθμούς και τις συλλαβές χωρίς σημασία Διηγείται απλές ιστορίες από...
Read moreΣυνήθεις Διαταραχές του Λόγου και της Ομιλίας
Αρθρωτικές και Φωνολογικές διαταραχές: Τα παιδιά με αρθρωτικές και φωνολογικές διαταραχές δυσκολεύονται να παράγουν και να εκφέρουν σωστά τα φωνήματα της γλώσσας. Διαταραχές ροής ομιλίας (τραυλισμός – ταχυλαλία κ.α.): Τα παιδιά που παρουσιάζουν διαταραχές ροής ομιλίας εμφανίζουν κατά την ομιλία τους επαναλήψεις ήχων, συλλαβών αλλά και λέξεων κ.α. Στοματική και Λεκτική Δυσπραξίας: Τα παιδιά με...
Read moreΤι να προσέξετε στον Λόγο του παιδιού σας
Η ομιλία του δε γίνεται εύκολα καταληπτή, ιδίως από άλλα άτομα. Αντικαθιστά και αλλοιώνει ήχους όταν μιλάει. Δεν λέει ολόκληρες τις λέξεις. Προτιμά να δείχνει ή/και να χρησιμοποιεί την λέξη «αυτό» για να ζητήσει κάτι. Δεν χρησιμοποιεί προτάσεις άνω των 2-3 λέξεων. Δυσκολεύεται στις καταλήξεις στα γένη και στον αριθμό. Ονομάζει συχνά λάθος κάποια αντικείμενα....
Read moreΤυπική ανάπτυξη της ομιλίας & του λόγου
Ως τυπική ανάπτυξη του λόγου και της ομιλίας ενός παιδιού από τα 3 έως τα 4 θεωρείται όταν είναι σε θέσει να: Γνωρίζει το όνομά του και τα βασικά προσωπικά στοιχεία. Χρησιμοποιεί προτάσεις με 4-5 λέξεις. Έχει λεξιλόγιο σχεδόν 1.000 λέξεων. Ακολουθεί σύνθετες εντολές («βάλε το βιβλίο πάνω στο τραπέζι») Ρωτά και απαντά σε απλές...
Read more