Η μέθοδος μουσικοκινητικής αγωγής C. Orff έχει δομηθεί με σκοπό να μυήσει τα παιδιά στον χώρο της μουσικής. Η μάθηση γίνεται βιωματικά μέσα από την καλλιέργεια της κινητικότητας του παιδιού, από την ανάπτυξη της εκφραστικότητας και την χρήση του λόγου. Το σύστημα Orff είναι μια πολύπλευρη μουσικοπαιδαγωγική μέθοδος.
Μέσα διδασκαλίας είναι η κίνηση, ο λόγος, ο χορός, το τραγούδι, η μίμηση, ο αυτοσχεδιασμός, η μουσική ακρόαση και ο ρυθμός. Χρησιμοποιούνται τα κρουστά μελωδικά και ρυθμικά της ορχήστρας Orff . Τα παιδιά δεν χρειάζεται να γνωρίζουν μουσική. Βελτιώνεται η ψυχοσυναισθηματική τους κατάσταση, γιατί η μουσική αποτελεί ένα ασφαλές μέσο έκφρασης και εξωτερίκευσης συναισθημάτων. Τα παιδιά ανακαλύπτουν τις δεξιότητες τους, τονώνεται η αυτοεκτίμηση τους μέσα από τον αυτοσχεδιασμό και την ελευθερία έκφρασης. Βελτιώνονται οι γνωστικές και γλωσσικές τους ικανότητες μέσα από τα τραγούδια, τους ρυθμούς και τις μουσικές έννοιες.
Η ομαδική μάθηση ενισχύει την κοινωνικότητα και την συνεργασία τους. Πειθαρχούν στους κανόνες και καλλιεργείται η μνήμη και η φαντασία των παιδιών. Υπάρχει πλήρης αποδοχή των μουσικών δημιουργιών και βελτιώνεται η αυτοπεποίθησή τους. Η έκφραση και η δημιουργία βοηθούν στην αποφόρτιση των παιδιών με υγιή τρόπο. Τα παιδιά μαθαίνουν μουσική, εξασκείται η ακοή τους, γνωρίζουν ρυθμούς και τραγούδια, έρχονται σε επαφή με όργανα συμφωνικής και παραδοσιακής ορχήστρας. Γνωρίζουν μουσικοσυνθέτες και μουσικές από όλο τον κόσμο.