• Αρχική
  • Ποιοι είμαστε
    • Σχετικά με εμάς
    • Η Ομάδα μας
  • Υπηρεσίες
    • Λογοθεραπεία
    • Εργοθεραπεία
    • Παιγνιοθεραπεία
    • Συμβουλευτική Ψυχολογία
    • Ψυχοθεραπεία Ενηλίκων
    • Καθημερινή Μελέτη Παιδιών
    • Παράλληλη στήριξη
    • Ειδική Αγωγή – Μαθησιακή Παρέμβαση
    • Μέθοδος Μουσικοκινητικής Αγωγής Carl Orff
    • Ψυχοπαιδαγωγικό Πρόγραμμα Εκπαίδευσης
  • Τα άρθρα μας
    • Τελευταία
    • Εκδηλώσεις(Υπό κατασκευή)
  • Φωτογραφίες
  • Επικοινωνία
  • Αρχική
  • Ποιοι είμαστε
    • Σχετικά με εμάς
    • Η Ομάδα μας
  • Υπηρεσίες
    • Λογοθεραπεία
    • Εργοθεραπεία
    • Παιγνιοθεραπεία
    • Συμβουλευτική Ψυχολογία
    • Ψυχοθεραπεία Ενηλίκων
    • Καθημερινή Μελέτη Παιδιών
    • Παράλληλη στήριξη
    • Ειδική Αγωγή – Μαθησιακή Παρέμβαση
    • Μέθοδος Μουσικοκινητικής Αγωγής Carl Orff
    • Ψυχοπαιδαγωγικό Πρόγραμμα Εκπαίδευσης
  • Τα άρθρα μας
    • Τελευταία
    • Εκδηλώσεις(Υπό κατασκευή)
  • Φωτογραφίες
  • Επικοινωνία
×
  • Λογοθεραπεία
  • Εργοθεραπεία
  • Παιγνιοθεραπεία
  • Συμβουλευτική Ψυχολογία
  • Ψυχοθεραπεία Ενηλίκων
  • Καθημερινή Μελέτη Παιδιών
  • Ειδική Αγωγή – Μαθησιακή Παρέμβαση
  • Μέθοδος Μουσικοκινητικής Αγωγής Carl Orff
  • Ψυχοπαιδαγωγικό Πρόγραμμα Εκπαίδευσης
Η θετική ενίσχυση στα παιδιά
09/11/2020adminΠαιχνίδια Λόγου και Γραφής

Είναι κοινώς αποδεκτό  ότι τα όρια είναι αναγκαία για την ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών . Ωστόσο, κυρίαρχο ρόλο στη σκέψη πολλών γονέων και φροντιστών διαδραματίζει η ανάγκη για μείωση των ανεπιθύμητων συμπεριφορών μέσω της αρνητικής ενίσχυσης και δυστυχώς, λιγότερο συχνά ακολουθείται  μια συνδυαστική  προσέγγιση στην τροποποίηση της συμπεριφοράς. Πιο συγκεκριμένα, η παρέμβαση καθίσταται αποτελεσματικότερη όταν εμπεριέχει  και τη θετική ενίσχυση της συμπεριφοράς που θέλουμε να επαναληφθεί και τελικώς, να παγιωθεί. Με λίγα λόγια, τα παιδιά γνωρίζουν καλά τι δεν πρέπει να κάνουν, αλλά έχουμε ξεχάσει να τους δείξουμε τι  είναι επιθυμητό να κάνουν! Με διαρκείς μάχες, κανόνες και όρια, καταλήγουμε να αποπροσανατολιζόμαστε από τη συμπεριφορά-στόχο που θέλουμε να έχει το παιδί μας. Η αρνητική ενίσχυση καλό θα ήταν να είναι η τελευταία μας επιλογή, καθώς μέσω του επαίνου και της ενθάρρυνσης, το παιδί θέτει γερά θεμέλια για την αυτοεκτίμησή του, αποκτάει κίνητρο για αλλαγή και ταυτόχρονα,  η μάθηση παραμένει κάτι το διασκεδαστικό.

Ένας δυνατός ενισχυτής μπορεί να είναι κοινωνικός (π.χ. Μπράβο ή ένα χάδι), τροφικός (καραμέλα) ή κάποιο προνόμιο-δραστηριότητα  (π.χ. βόλτα στο πάρκο). Τέλος, υπάρχουν και οι γενικευμένοι ενισχυτές-τα λεγόμενα tokens- τα οποία από μόνα τους διαθέτουν συμβολική αξία, αλλά συνδέονται με κάποιον ενισχυτή. Παραδείγματα τέτοιου συστήματος αμοιβών είναι τα αυτοκόλλητα, οι φατσούλες, οι πόντοι σε μια κλίμακα, τα οποία και κερδίζονται με τις επιθυμητές συμπεριφορές και «ανταλλάζονται» με κάποιο ενισχυτή.                                                                      

Έπειτα από όλα αυτά λοιπόν, δοκιμάστε να εισάγετε στο ρεπερτόριό σας τον έπαινο και την ενίσχυση,  όταν παραδείγματος χάριν το παιδί ολοκληρώνει τα μαθήματά του στην ώρα του και μην αρκεστείτε στο να του αφαιρείτε προνόμια, όταν δεν το κάνει! Η αλλαγή πιθανόν να επέλθει γρηγορότερα και να έχει περισσότερες πιθανότητες να διατηρητηθεί!

Είμαστε μία ομάδα θεραπευτών με αγάπη για τα παιδιά και κοινό στόχο την ευτυχία και την αρμονία της οικογένειας. Σας περιμένουμε από κοντά να γνωριστούμε και να κάνουμε ότι καλύτερο για την αντιμετώπιση ζητημάτων που προκύπτουν με τα παιδιά μας. Διαβάστε περισσότερα...

ΓΡΗΓΟΡΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ

  • Λογοθεραπεία
  • Εργοθεραπεία
  • Παιγνιοθεραπεία
  • Συμβουλευτική Ψυχολογία
  • Ψυχοθεραπεία Ενηλίκων
  • Καθημερινή Μελέτη Παιδιών
  • Ειδική Αγωγή – Μαθησιακή Παρέμβαση
  • Μέθοδος Μουσικοκινητικής Αγωγής Carl Orff
  • Ψυχοπαιδαγωγικό Πρόγραμμα Εκπαίδευσης

Στοιχεία Επικοινωνίας

ΣΕΠΟΛΙΑ

2105140052

sepolia@paixnidialogou.gr

Δυρραχίου 70, Σεπόλια 10443

ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ

2105785008

info@paixnidialogou.gr

Κωνσταντινουπόλεως 228 & Λ.Θηβών, Περιστέρι 12133